Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Onze Partners
Consumenten die meer verwachten maar steeds minder willen betalen, crises die de hele wereld stilleggen en bijna elke maand duikt er een nieuwe concurrent op. Bedrijven die actief zijn in de consumentenproductenindustrie moeten altijd alert zijn. Met een schaalbare IT-omgeving, een wendbare supply chain en controle over de bedrijfsvoering dankzij data-inzichten kunnen Consumer Products-bedrijven elke uitdaging aan.
Patisserie College
Binnen het Patisserie College, Het Gilde van de Betere Banketbakkers, zijn ruim honderd zelfstandige banketbakkers, chocolatiers en ijsbereiders verenigd. Verspreid over het gehele land waarborgen deze gildeleden, stuk voor stuk, topkwaliteit in de branche. Vipam heeft sinds 2000 een intensieve partnerschap met het Patisserie College. Deze samenwerking resulteert geregeld in een aantal innovatieve food items, exclusief ontwikkeld en geproduceerd voor de leden van het Patisserie College. Met het brede en exclusieve assortiment, food en non-food, draagt Vipam graag haar steentje bij aan het onderscheidend vermogen van de leden, waar het smaak en uitstraling betreft. Tevens zorgt deze samenwerking ervoor dat er doorlopend kennisoverdracht plaatsvindt hetgeen van groot belang is voor het behoud van en de toekomst onze mooie branche.




Ambachtelijk IJscentrum
Het IJscentrum is dé plek voor iedereen die zich wil verdiepen in het vak van de ambachtelijk ijsbereider. Het IJscentrum biedt uiteenlopende opleidingen aan, van de basis tot de SVH opleiding tot Meester IJsbereider. Het voornaamste doel van het IJscentrum is het verstrekken van informatie op het gebied van de bereiding van ambachtelijk ijs. Omdat het scala aan benodigde onderdelen voor de ijsbereider zo breed is, past deze samenwerking zo goed. Vipam kan met haar ruime assortiment, en wens om doorlopend kennis te willen vergaren en te delen, mooi inspelen op de behoefte van diverse ondernemers binnen de ijsbranche.
Dutch Pastry Team
Vipam is vanaf maart 2020 officieel partner van het Dutch Pastry Team.
De leden van het Dutch Pastry Team hebben een vooraanstaande en waardevolle rol als ambassadeur van het mooie patisserie- en chocolaterievak. Toetreding als partner biedt Vipam de mogelijkheid om haar steentje bij te dragen aan het promoten en ondersteunen van deze ambassadeurs. Met als doel het doorlopend blijven stimuleren en enthousiasmeren van jong aanstormend talent alsmede de kwaliteit en innovativiteit van de branche in haar totaliteit. Ook het jaarlijks terugkerende evenement “De Gouden Gard” wordt gesponsord door het Dutch Pastry Team en Vipam. De winnaar treedt toe als aspirant lid van het Dutch Pastry Team. Zo blijven we -samen- werken aan vernieuwing en vooruitgang. Dankzij deze samenwerking krijgt het Dutch Pastry Team toegang tot het brede scala aan producten en merken dat Vipam vertegenwoordigt, zoals Remy Cointreau, De Kuyper, HUG, Lubeca, Kessko, Babbi, Schokinag en Felchlin.




Veenhuizen Groep
Veenhuizen Groep, tevens ook partner van het IJscentrum in Vlaardingen, is vanaf 2020 een belangrijke partner van Vipam en daarmee ook van het exclusieve ijsgrondstoffenmerk Babbi. Veenhuizen handelt niet rechtstreeks in het Babbi assortiment maar zal Babbi wel als merk gebruiken tijdens de demonstraties van onder andere hun Kälte-Rudi, Staff en Gelolab ijsmachines. Door middel van beide samenwerkingen kunnen ijsbereiders en banketbakkers voorzien worden van -en in contact komen met- het merk Babbi. Los daarvan, biedt het –startende- ijsbereiders ook de mogelijkheid om demonstraties te kunnen bijwonen. Dit kan plaats vinden in de “IJskeuken” in Voorthuizen. Opleidingen kunnen gevolgd worden in het IJscentrum in Vlaardingen en ook bij Beko in het BIC in Utrecht.
Van traditioneel tot Direct naar Consument
Veel bedrijven in de sector Consumentenproducten zien de vraag naar producten vaker en intenser variëren, bijvoorbeeld als gevolg van mondiale ontwikkelingen zoals de vergrijzing en nieuwe opkomende markten. Bovendien willen consumenten steeds minder betalen voor een betere kwaliteit, producten sneller geleverd krijgen en net zo gemakkelijk kunnen retourneren.
Als gevolg hiervan wordt een toenemend aantal consumentenproductenbedrijven gedwongen afstand te doen van hun traditionele methoden. Bijvoorbeeld door rechtstreeks aan consumenten te leveren, zonder tussenpersonen (Direct to Consumer). Om dit te bereiken en snel te kunnen inspelen op nieuwe productvereisten, heeft u een flexibele en schaalbare supply chain nodig.
Waar u ook werkt, via een beveiligde internetverbinding en een standaard webbrowser heeft u toegang tot de apparatuur en rapporten van uw bedrijf. En dankzij de automatische kwartaalupdates werkt uw ERP-systeem altijd optimaal.

